E-mail marketing je mnohými odborníkmi považovaný za najefektívnejšiu metódu priameho marketingu. Štatisticky vám dokáže z jedného investovaného eura zarobiť až 43 €! To je návratnosť investície, o akej sa mnohým iným marketingovým kanálom môže len snívať.
Podobne pozoruhodný je tiež SMS marketing. Štatistiky ukazujú, že 90 % všetkých odoslaných SMS správ je prečítaných do 3 minút od doručenia. Získať tak viete extrémne vysokú mieru interakcie s publikom.
E-mail po celom svete využívajú viac ako 4 miliardy ľudí. Teda, svoje produkty či služby viete komunikovať veľmi širokej cieľovej skupine.
Príklad: Starší ľudia častokrát nepoužívajú sociálne siete, takže reklamou na Facebooku či Instagrame ich jednoducho nezasiahnete. Avšak, prostredníctvom e-mailu ich môžete osloviť rýchlo a jednoducho.
Nehovoriac o tom, že pre mnohých ľudí je e-mail primárnym komunikačným nástrojom a nové správy si čítajú každý deň. Dokážete tak ľahšie zaujať ich pozornosť ako napríklad klasickou bannerovou reklamou na internete.
Existuje viacero spôsobov, ako môžete e-mail marketing využiť vo svoj prospech. Väčšina firiem ho používa na budovanie povedomia o značke a udržiavanie vzťahov s existujúcimi zákazníkmi. Môžete im posielať zaujímavé informácie, novinky vo vašej ponuke, prípadne špeciálne zľavy a akcie. Tým, že s nimi ostávate v kontakte, stávate sa viac zapamätateľnými. Nehovoriac o tom, že keď si zákazník od vás raz niečo kúpil, je veľká šanca, že v budúcnosti mu svoj produkt či službu predáte znovu.
Základom efektívneho e-mail marketingu je budovanie databázy kontaktov. Následne je potrebné vytvoriť stratégiu e-mailov a pomocou vhodného nástroja jednotlivé kampane rozosielať daným kontaktom. Na efektívnu správu e-mail marketingu sa využívajú špeciálne nástroje, ktoré zastrešujú celý proces. Napríklad, Mailchimp.
Hlavnou výhodou SMS marketingu je skutočnosť, že firmy na Slovensku ho až tak často nepoužívajú. Teda, zákazníkov oslovíte originálnym spôsobom. Nové SMS správy si číta prakticky každý, kým e-mail môžu niektorí ľudia prehliadnuť, prípadne skončí v SPAM schránke a neuvidia ho.
Kým e-mail marketing je vhodný na dlhodobejšie kampane a pravidelnú komunikáciu so zákazníkmi, SMS reklama je skôr vhodná na propagáciu okamžitých akcií či krátkych ponúk. Napríklad, viete ním informovať vašich potenciálnych klientov o aktuálnej zľave, ktorá trvá len niekoľko dní, prípadne o stave ich objednávky.
SMS marketing je často využívaný v rozvojových krajinách, kde nie je sú dostupné mobilné dáta pre každého a wi-fi pripojenie nie je na každom rohu. Mimoriadne efektívne však funguje aj v našich končinách. Zasiahnuť ním viete napríklad špecifickú cieľovú skupinu ľudí, ktorí nemajú internet. Nevýhodou môže byť vyššia vstupná investícia, avšak tá sa dokáže ľahko vrátiť vďaka vysokej miere interakcií a konverzií.
Hoci spustenie e-mail a SMS marketingovej kampane môže na prvý pohľad vyzerať jednoducho, v skutočnosti je spojené s viacerými špecifikami. Aby ste dosiahli požadované výsledky, odporúčame spolupracovať s odborníkmi, ktorí vám pomôžu nastaviť optimálnu stratégiu. Potrebujete v tomto smere pomôcť? Neváhajte nás kontaktovať!
Ponúkame fullservice pre vaše podnikanie
Realistický prístup k projektom
Šetríme váš čas a vaše peniaze
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Ochrana osobných údajov