Digitálny marketing má veľa rôznych podôb. Pokiaľ chcete zviditeľniť svoj prezentačný web, magazín, blog či e-shop v rámci vyhľadávania, v zásade máte dve možnosti. Buď si budete platiť reklamu, alebo sa rozhodnete venovať pozornosť optimalizácii pre vyhľadávače. SEO vám pritom dokáže priniesť viacero cenných výhod!
Optimalizácia pre vyhľadávače sa v zásade delí na 3 oblasti:
Technická optimalizácia spočíva v upravení fungovania stránky, napríklad, aby sa rýchlejšie načítavala. On-page optimalizácia je založená na správnom rozložení obsahových prvkov v rámci webu. Jej dôležitou súčasťou je analýza kľúčových slov a prispôsobenie jednotlivých textov. Off-page optimalizácia spočíva napríklad v získavaní spätných odkazov z relevantných webov.
Pokiaľ sú všetky 3 oblasti SEO optimalizácie vyladené správne, váš web sa bude zobrazovať na prvej stránke vyhľadávania Google, v ideálnom prípade na prvých pozíciách. Napríklad, ak predávate vŕtačky a niekto si do vyhľadávača zadá slovné spojenie „najlepšie vŕtačky“, vaša stránka sa mu zobrazí ako prvá. Vy tak získate stovky či tisícky návštevníkov denne bez toho, aby ste si museli platiť reklamu.
Vedeli ste, že: Na platenú reklamu vo vyhľadávaní v priemere klikne 20 – 30 % ľudí, kým na organické výsledky kliká 70 – 80 %? Práve preto má SEO tak veľký význam.
Myslite na to, že optimalizácia pre vyhľadávače sa nedá zapnúť a vypnúť v priebehu niekoľkých sekúnd ako PPC marketing či iná reklama. Ide o súbor činností, ktorých výsledky uvidíte až po niekoľkých týždňoch či mesiacoch. Avšak, vstupná investícia do odborného nastavenia SEO sa vám neskôr násobne vyplatí.
E-mail marketing je mnohými odborníkmi považovaný za najefektívnejšiu metódu priameho marketingu. Štatisticky vám dokáže z jedného investovaného eura zarobiť až 43 €! To je návratnosť investície, o akej sa mnohým iným marketingovým kanálom môže len snívať.
Podobne pozoruhodný je tiež SMS marketing. Štatistiky ukazujú, že 90 % všetkých odoslaných SMS správ je prečítaných do 3 minút od doručenia. Získať tak viete extrémne vysokú mieru interakcie s publikom.
E-mail po celom svete využívajú viac ako 4 miliardy ľudí. Teda, svoje produkty či služby viete komunikovať veľmi širokej cieľovej skupine.
Príklad: Starší ľudia častokrát nepoužívajú sociálne siete, takže reklamou na Facebooku či Instagrame ich jednoducho nezasiahnete. Avšak, prostredníctvom e-mailu ich môžete osloviť rýchlo a jednoducho.
Nehovoriac o tom, že pre mnohých ľudí je e-mail primárnym komunikačným nástrojom a nové správy si čítajú každý deň. Dokážete tak ľahšie zaujať ich pozornosť ako napríklad klasickou bannerovou reklamou na internete.
Existuje viacero spôsobov, ako môžete e-mail marketing využiť vo svoj prospech. Väčšina firiem ho používa na budovanie povedomia o značke a udržiavanie vzťahov s existujúcimi zákazníkmi. Môžete im posielať zaujímavé informácie, novinky vo vašej ponuke, prípadne špeciálne zľavy a akcie. Tým, že s nimi ostávate v kontakte, stávate sa viac zapamätateľnými. Nehovoriac o tom, že keď si zákazník od vás raz niečo kúpil, je veľká šanca, že v budúcnosti mu svoj produkt či službu predáte znovu.
Základom efektívneho e-mail marketingu je budovanie databázy kontaktov. Následne je potrebné vytvoriť stratégiu e-mailov a pomocou vhodného nástroja jednotlivé kampane rozosielať daným kontaktom. Na efektívnu správu e-mail marketingu sa využívajú špeciálne nástroje, ktoré zastrešujú celý proces. Napríklad, Mailchimp.
Hlavnou výhodou SMS marketingu je skutočnosť, že firmy na Slovensku ho až tak často nepoužívajú. Teda, zákazníkov oslovíte originálnym spôsobom. Nové SMS správy si číta prakticky každý, kým e-mail môžu niektorí ľudia prehliadnuť, prípadne skončí v SPAM schránke a neuvidia ho.
Kým e-mail marketing je vhodný na dlhodobejšie kampane a pravidelnú komunikáciu so zákazníkmi, SMS reklama je skôr vhodná na propagáciu okamžitých akcií či krátkych ponúk. Napríklad, viete ním informovať vašich potenciálnych klientov o aktuálnej zľave, ktorá trvá len niekoľko dní, prípadne o stave ich objednávky.
SMS marketing je často využívaný v rozvojových krajinách, kde nie je sú dostupné mobilné dáta pre každého a wi-fi pripojenie nie je na každom rohu. Mimoriadne efektívne však funguje aj v našich končinách. Zasiahnuť ním viete napríklad špecifickú cieľovú skupinu ľudí, ktorí nemajú internet. Nevýhodou môže byť vyššia vstupná investícia, avšak tá sa dokáže ľahko vrátiť vďaka vysokej miere interakcií a konverzií.
Hoci spustenie e-mail a SMS marketingovej kampane môže na prvý pohľad vyzerať jednoducho, v skutočnosti je spojené s viacerými špecifikami. Aby ste dosiahli požadované výsledky, odporúčame spolupracovať s odborníkmi, ktorí vám pomôžu nastaviť optimálnu stratégiu. Potrebujete v tomto smere pomôcť? Neváhajte nás kontaktovať!
Ponúkame fullservice pre vaše podnikanie
Realistický prístup k projektom
Šetríme váš čas a vaše peniaze
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Chcem vedieť viac
Ochrana osobných údajov